Porodična psihoterapija predstavlja oblast psihoterapije koja se bavi rešavanjem izazova sa kojima se porodice susreću, uspostavljanjem pravilne komunikacije i otkrivanjem individualnih potreba članova porodice.

Naš porodični psihoterapeut u Beogradu čeka vas u mirnom i prijatnom prostoru na Vračaru i pri prvom susretu pokušaće da vas upozna, čuje vaša očekivanja i odgovori na sva pitanja o procesu porodične terapije.

Dođite na porodičnu psihoterapiju u Beogradu u Empatija centru.

Šta je porodična psihoterapija?

Pojedinci često mogu patiti zbog problema koje doživljavaju kao lične, ne shvatajući da je uzrok dublji i bliže nego što misle, u njihovom primarnom okruženju.

Na primer, simptomi depresivnog adolescenta ili neposlušnog deteta koje odbija da uči, najčešće su direktno ili indirektno povezani sa nefunkcionalnim bračnim odnosima roditelja.

Porodica nekad može biti i uzrok i rešenje problema.

Zbog toga se porodična psihoterapija zasniva na spoznaji da uključivanje porodice u terapijski proces može biti veoma značajno za prevazilaženje problema i trauma, te stvaranje podržavajućeg okruženja u kom konflikt nije način komunikacije, a svi članovi porodice mogu da rastu i razvijaju se bez sputavanja.

Terapija može uključivati sve članove porodice ili samo one koji su u mogućnosti ili žele da učestvuju.

Porodični terapeut posmatra interakcije između članova porodice, pomaže im da reše postojeće probleme i uči ih veštinama koje će poboljšati njihove međusobne odnose.

Kada vam porodični psihoterapeut može pomoći?

Porodična psihoterapija može biti korisna za porodice koje se suočavaju sa različitim izazovima, uključujući mentalne zdravstvene probleme, zavisnost, hronične bolesti, probleme u ponašanju kod dece i druge stresne situacije. Ovo su najčešći povodi za porodični dolazak na terapiju:

• Konflikti ili nasilno ponašanje u porodici
  • Psihosomatski problemi
  • Socijalna adaptacija
  • Razdvajanje, razvod
  • Hronične bolesti
  • Anksiozna i depresivna stanja
  • Problemi kod dece i adolescenata
  • Bolesti zavisnosti
  • Poremećaji ishrane
  • Problemi vezani za posao ili školovanje
  • Individualni i profesionalni stres
  • Traumatska iskustva
  • Gubitak bliske osobe
  • Izloženost socio-ekonomskim nestabilnostima i promenama koje narušavaju porodično funkcionisanje

Kako znati da li je potrebna individualna ili porodična terapija?

Psihoterapija je najbolji način očuvanja mentalnog zdravlja, ali je važno razumeti kada je potrebna individualna, a kada porodična psihoterapija. Odluka o tome zavisi od specifične situacije i problema sa kojima se suočava pojedinac ili porodica.

Porodična terapija je korisna kada problemi utiču na celu porodicu. Ako dete pokazuje simptome ili je direktno povezano sa porodičnim problemom, može biti korisno da prisustvuje terapiji zajedno sa roditeljima.

Ovo je zato što samo dete ne može biti isključivi izvor problema, a štetni porodični uticaji mogu uticati na sve članove porodice.

Međutim, prisustvo svih članova porodice na terapiji ne mora uvek biti najbolje rešenje.

Deca koja pokazuju simptome mogu biti taoci roditeljskog neslaganja, a u takvim situacijama može biti korisno isključiti ih iz terapije.

Ovo se posebno odnosi na decu koja još ne govore, koja ne mogu izostati iz škole, ili tinejdžere koji se osamostaljuju i više ne učestvuju aktivno u porodičnom životu.

Takođe, treba razmisliti da li je bračni savetnik u tom slučaju bolje rešenje od porodične terapije.

S druge strane, individualna psihoterapija može biti korisna kada je problem specifičan za jednog člana porodice.

Ono što naši psihoterapeuti svakako izbegavaju jesu odvojeni intervjui u okviru porodične terapije, jer oni mogu nepotrebno inicirati ljubomoru i sumnju, a terapeut se može naći u poziciji poverenika tajni.

Porodična psihoterapija Beograd – gde se nalazi centar za edukaciju Empatija?

Naš tim stručnjaka za porodičnu psihoterapiju u Beogradu je posvećen pružanju podrške porodicama u prevazilaženju izazova i razvijanju zdravih, funkcionalnih odnosa.

Kao iskusni porodični psihoterapeuti sa edukacijom iz Geštalt pravca psihologije, koristimo dokazane metode kako bismo pomogli porodicama da prevaziđu zastarele obrasce koji više nisu korisni i da se suoče sa problemima koji ih sputavaju.

Svesni da je porodica oslonac i podrška u teškim trenucima, naš cilj je da pomognemo u izgradnji takvog okruženja.

Čekamo vas u mirnom ambijentu na Vračaru, gde ćemo zajedno raditi na ostvarivanju vaših ciljeva i izgradnji snažnijih porodičnih veza.

Kontaktirajte nas ili pozovite

Goran Marjanović: +381 (64) 507 25 79